Monday, July 27, 2009

Borg är inte din vän, solstolen är det.


Nu har jag semester och det känns underbart. Semester ska vi inte ta för givet.
De ledande i regeringen har alltid kört med piska mot arbetarklassen och det gör de fortfarande.
Steg för steg pressas vi tillbaka, särskilt nu i lågkonjunkturen. Ta inte allt för självklart.
Ännu står vi emot, så här har de röstat innan. Det är ännu klass mot klass.

1938: Nej till två veckors semester.

1951: Nej till tre veckors semester.

1963: Nej till fyra veckors semester.

1976: Nej till femte semesterveckan.




2 comments:

Lasse Strömberg said...

Vad har hänt, är bloggen nedlagd? Vi väntar ivrigt på att något ska skrivas!

Patrik Renfors said...

Nej den är inte helt nedlagd, jag inväntar skrivlust. Under förra året hade jag så mycket att göra med jobbet, kommunens uppdrag samt de i partiet. Och nu i sommar har jag passat på att vara skitslö. Men imorgon är semestern slut. Jag har visserligen haft lite strömöten nu i augusti. Men nu börjar allvaret. Budgeten ska tas i september. Och ingen rolig sådan. - Mer ska skrivas.