Friday, February 24, 2006

Reinfeldt går bärsärkargång mot grundtryggheten!

Hej! Idag fick jag de här länkarna i min e-post ifrån en facklig kamrat, som jobbar som ungdoms- och skolansvarig ombudsman i Västmanlands LO-distrikt. Han är en radikal socialdemokrat av den gamla sorten. Jag kan sänka mig till att ge hans politiska insikt ett generöst G i ideologibetyg trots att han röstar knasigt.


Vänsterpartister är fortfarande ganska undanträngda i LO-facken.
Trots att Vänsterpartiets arbetsmarknadspolitik ligger närmare fackets åsikter, än sossarnas idel vacklande från vänster till högerpolitik.
Det finns dock en hel del envist kämpande vänsterfilurer som jag bland de fackligt förtroendevalda.

Vi "råkar" bara vara lite bortsuddade i sossarnas fackligt- politiska historiarevisionsdokument om arbetarrörelsen.

Se på Norges Landsorganisation - Där har de förstått att hela arbetarrörelsen ska samlas och samsas.
Fackets stöd inkluderar både Arbeiderpartiet och Sosialistisk Venstre. Det gör att de numera kan utgöra en mera samlad motkraft kontra borgarnas avregleringarspolitik i grundtryggheten. Klass- och kvinnokampen är mer central.

Hur som helst - kolla in de här animeringarna.

Klicka på animationen med Evil-Fredrik och de fem värnen!

Klicka på animationen om fackförbundets syfte.

Klicka på animationen med kollektivavtalslöftet.

2 comments:

Anonymous said...

Varför pingar du Nyligen även när du inte har skrivit något nytt?

Patrik Renfors said...

Jaha jag håller på att försöka komma underfull med hur jag ska kunna lägga in en automatisk ping.

Det var en olycka i arbetet.