Monday, August 28, 2006

Min vänstertvillingsjäl

Jag satte mig ner och slösurfade runt på olika tidningssidor på den ändlösa vida webben. Då hamnade jag lite oväntat på Göteborgsposten. Där fanns en undersökningsmall. Det är för visso inget ovanligt numera i valtider, för det finns i alla tidningar. Den här undersökningen, hanterade dock mer vardagliga frågor utöver övertygelse i ideologi samt leverne.


I brist på något annat att göra började jag skriva i uppgifterna till frågeställningen.

(Eller i brist på annat!? Jag borde ha mer självdisiplin och blada hushållsutskicket, som ligger på köksbordet!)

Men vad stod det då i svaret om livsstil samt synsätt. Jo, kanske inte helt otroligt så blev det på detta viset.

I dig har vänsterpartiledaren Lars Ohly en äkta tvillingsjäl! Du är en person med fasta ideal, ibland väl mån om att övertyga alla andra. Kärleken har stor plats i ditt liv, men det hindrar dig inte från att slå runt när tillfälle bjuds. Det materiella är mindre viktigt – hellre ett gott skratt än en nystruken skjorta.

No comments: