Tuesday, August 15, 2006

Unika partiet ställer upp i kommunalvalet i Oxelösund!


Hör och häpna, det omtalade Unika Partiet ska enligt bloggen Unika Partiet - Johan Norén ställa upp i kommunvalet i Oxelösund??? Jag vet inte vad jag ska tycka. En tanke kan vara att det är vitaliserande för demokratin. En annan tanke är att att det är förakt för demokratin att ställa upp till val utan partiprogram en månad innan valet.


Mina känslor lutar snarare åt det sista alternativet, att de är ett parti utan interndemokrati, inget klart program och med föraktfullhet mot folkdemokratin.


Borde inte väljarna få veta om de har någon ideologi? Hur ska UP ställa sig i blockpolitiken? Kan man ställa upp till val med bara en interimstyrelse, är det ett demokratiskt parti då? Hittils har jag bara sett att de har fått intresseområden tilldelade, men hur är deras ställningstaganden i den politiken?

Så här står det hittills på hemsidan, man blir ju nästan mörkrädd av naiviteten. Men jag skulle inte förvåna mig om de kniper en plats i fullmäktige. Men som sagt var hur ska de agera i så fall?

Hela det politiska programmet för Unika Partiet kommer att presenteras i sin helhet i mitten av augusti.

Barn, ungdomar
Barnomsorg, skola
Familj
Homo/Bi/Transsexuella
Funktionshindrade och sjuka
Pensionärer
Tandvård
Brott mot män och kvinnor
Hemlösa
Folkhälsofrågor
Internet och datorer
Invandrare
Krogar / Diskriminering
Alkohol
Ideal / Bilder
Juridik


No comments: